Skip to content
  • Facebook oldalunk
  • E-mail
  • Telefon
  • Cím

Mg. Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

  • Felvételt nyert tanulók listája
  • Képzések
    • Felnőttek szakmai képzése
      • Az Északi Agrárszakképzési Centrum által meghirdetett képzések, képzési programok
        • Borász
        • Élelmiszeripari gépjavító
        • Erdészeti harveszter- és forvarder-kezelő
        • Erdészeti forvarderkezelő
        • Sütő-és cukrászipari szakember
        • Tejipari szakmunkatárs
        • Biogazdálkodó
        • Lóápoló és gondozó
        • Állatorvosi asszisztens
        • Méhész
        • Faápoló
        • Kertészeti árudai eladó
        • Vertikális kertész
        • Falusi vendéglátó
      • Felnőttképzés nyilvántartása
      • Képzési programok
      • Felnőttképzés jelentkezési lapok
    • Technikum
      • Mezőgazdasági technikus
    • Szakképző iskola
      • Szakács
      • Gazda
    • Felnőttek szakmai oktatása
      • Az Északi Agrárszakképzési Centrum által meghirdetett szakmai oktatások, képzési programok
      • Gazda
      • Mezőgazdasági technikus
    • Részszakma
      • Állatgondozó
      • Aranykalászos gazda
      • Mezőgazdasági munkás
  • Közérdekű adatok
    • Dokumentumok
    • EASZC belső szabályzatok
    • Fenntartó
    • Osztályok
    • Tanáraink
    • Engedélyezett képzések a 2024-2025. tanévre
    • Szakképzés 4.0
    • Szakképzési munkaszerződés lehetőségei
    • Szakmai és érettségi vizsgák eredményei
    • Lemorzsolódás
    • Képzési programok
    • Pályaorientáció
  • Kréta belépés
    • E-napló felhasználói útmutató
  • Pályázatok
    • Erasmus+ Dunaszerdahely 2024. november
    • Erasmus+ Sepsiszentgyörgy 2024 május-június
    • Erasmus+ Prága – Synergy – 2024 június
    • Portugália beszámoló
    • Álláspályázat
    • Lisszaboni beszámoló
    • Máltai beszámoló
    • NTP – TFHJ – 22-0057 A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok
      • NTP – TFHJ – 22-0057 szakmai beszámoló
    • GINOP-6.2.3-17-2017-00022 “A szakképző intézmények átfogó megújítása az alapkészségek fejlesztése és a lemorzsolódás csökkentése érdekében”
    • Erasmus + mobilitás
      • Görögország
    • EFOP-3.1.10-17-2017-00014
  • Ökoiskola
  • Érettségi és szakmai vizsga tájékoztató
  • Felvételi és vizsga információk
    • Rendkívüli felvételi eljárás
      • Jelentkezési lap
  • Eseménynaptár
    • Őszi pályaorientációs program 2023. szeptember 25.
    • Fenntarthatósági témahét
    • Szakmák éjszakája
  • 8. osztályosoknak
  • Végzős tanulóknak
  • Bemutatóüzemi projekt
  • Instagram
  • Tiktok
  • Tekis Autósiskola
  • Toggle search form

NTP – TFHJ – 22-0057 szakmai beszámoló

Pályázó neve: Északi ASzC Bárczay János Mezőgazdasági Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium
Pályázati kiírás megnevezése: NTP – TFHJ – 22-0057 A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok
Projekt megnevezése Ma tehetsz a Bárczay-ért!
Projekt helyszíne (régió): 3881 Abaújszántó, Kassai út 22-24.
Projekt helyszíne (vármegye): Borsod – Abaúj – Zemplén
Projekt helyszíne (település): Abaújszántó
Megítélt összeg: 3 600 000 Ft
Támogatás aránya: 100
Támogatási döntés dátuma: 2022.03.29
Forrás: Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
Megvalósítás kezdete: 2022.07.01
Megvalósítás vége: 2023.06.30
Projekt összefoglalása:  

 

A beszerzett eszközökkel a tehetségek kibontakoztatása egyéni és csoportos műhelymunkák keretében történt. A műhelymunkákba való betekintéssel, rászervezett programokkal vontuk be az itt tanuló diákokat, szülőket, oktatókat. Témanapok kereteiben,bemutató interaktív órák során lehetőségük volt kipróbálni a célközösségnek a digitális, precíziós gazdálkodás lehetőségeit. A tanórán kívüli foglalkozásokon a szokványostól eltérő közegben, változatos módon, új módszereket alkalmaztunk.

Műhelymunka: Kovács Balázs előadásában megismerhették a 3D nyomtató működését, tervezés és gyártás alapjait, a kreatív gondolkodás fejlesztése. Megtapasztalták milyen a saját tervezésű tárgy létrehozása.

Műhelymunka. LEGO Mindstorms és mikcor:bit megismerése: a programozás alapjai, a robotika világának felfedezése.

Műhelymunka: A feladatok során a tanulók gyakorolták a mikroszkóp használatát, a mikroszkópban látott kép megfigyelését, adott szempontok szerinti leírását, a megfigyelt metszet azonosítását.  A gyakorlati feladat  kipróbálása során a tanórakutatás módszerét alkalmaztuk. Az alkalmazott eszközöknek óriási előnye, hogy a tanulók önállóan és csoportosan is tudták alkalmazni. Megtanultuk az metszet készítés fortélyait és a metszet gyűjtemény használatát.

Szakmakóstoló tábor, Bárczay nap: az általános iskolások és tanulóink a precíziós gazdálkodásban rejlő lehetőségeket ismerhették meg, drónbemutató és víz és talajvizsgálati eszközök kipróbálásával.

Műhelymunka: társasjátékok használata különböző területeken: IQ, idegen nyelv, önkifejezés, játékos foglalkozások a könnyebb és hatékonyabb ismeretelsajátítás és feldolgozás

Témahetek: Fenntarthatósági témahét, víz világnapja: vízvizsgálati eszközök kipróbálása, kísérletek bemutatásával.

A fejlesztendő tehetségterület: logikai, térbeli – vizuális, természeti. Célok megvalósultak: a robotika, a víz és talajvizsgálati eszközök, a mikroszkóp használata az alábbi kompetenciákat fejleszti, fejlesztette: digitális készség, kreatív gondolkodás, csapatmunka és kommunikációs készségek, önbizalom és motiváció, műszaki és informatikai ismeretek, technológiai és digitális írástudás. A Robotikai eszközökkel, és a 3D nyomtatóval a térlátás, a kézügyesség, logika, többszálas probléma megoldás, analitikus látásmód fejlesztése valósult meg. A robotika elemeinek összekapcsolása a mezőgazdaságban alkalmazott technikákkal: automatikus öntözőrendszer kipróbálása, működésének megismerése. A Mikroszkóp használata, a metszetek kielemzése az biológia érettségihez magas szintű gyakorlati tudást biztosított. A szakirányú felsőoktatásra való felkészítése valamint a tudományos érdeklődés elmélyítése a s tudás iránti belső vágy kialakítása, megalapozása a diákok egy részénél megtörtént.

A társasjátékok a szabálytudat formálásán keresztül a szociális és együttműködési készségek fejlődése bontakozott ki. Szerephez jutott a memória, figyelemkoncentráció és a logikus gondolkodásmód. A dúsító és gazdagító programokon keresztül Fenntarthatósági témahét, Víz világnapja, Föld napja, Bárczay-nap keretében valósultak meg a foglalkozások, az egyéni differenciálás és diák érdeklődésének és kíváncsiságának megfelelően.

A foglalkozások mellett bemutató foglalkozásokat tartottunk, ahol a szakmai tapasztalatok, eredmények bemutatása volt a fő cél. A Bárczay napon, szülői értekezleten szülők is betekinthettek a munkafolyamatokban.

A csoportmunka során a tanulók megtanulták a különböző feladatok elosztását és a hatékony információ továbbadását is. A készülékekkel a digitális kompetenciákat is tudtuk fejleszteni, mert alkalmasak önálló képgyűjtemény készítésre és a digitális eszközökhöz történő hozzákapcsoláshoz. A mikroszkópon kívül a környezetvizsgáló eszközöket is ezen célok erősítését kívántuk segíteni. Ezen eszközök a környezetvédelemnek egy nagy szegmentusát fedte le. Természettudomány területeiből többet összekapcsolva komplex projektben vizsgáltuk a szakmai ágazatnak( mezőgazdaság) megfelelően az  adott feladatokat! A tantárgyi óramenetben többször beillesztve a vizsgáltuk például a növények táptalajának ph-ját, ennek megfelelően a fejlődéshez szükséges fénymennyiséget, ehhez mértük azt is hogyan befolyásolja a páratartalom a fejlődésüket. A különböző környezetben  vizsgáltuk a sejtek méretét és a különböző sejtalkotókat.

Robotikai eszközökkel: technológiai ismeretek megismerése, programozás alapjai, gyakorlása, kreatív problémamegoldódás, műszaki és informatikai ismeretek bővítése. Technológiai és digitális írástudás fejlesztése. Automatizált mezőgazdasági rendszerek létrehozása, amelyek segítségével hatékonyabban és gazdaságosabban működtethetők a mezőgazdasági folyamatok. A programozható eszközök segítségével képesek lehetnek a mezőgazdasági gépek pontosabb navigálására, a vetőmagok és trágya pontosabb elosztására vagy a betakarítás optimalizálásra. A beszerzett eszközök segítségével a műhelymunkák bevezetésével rálátást és alapot kaptak a résztvevő diákok, hogy a következő tanévtől tanórán kívül és a tanórákba beépítve tovább tudjuk folytatni a munkát.

A gyakorlat-alapú tanulás magába foglalja a didaktikus feladatokat, amelyek specifikus iskolai funkcióval rendelkeznek, adott oktatási kontextusra vonatkoznak, integrálódnak abba, a tanár gondos felügyelete és ellenőrzése alatt valósulnak meg. A gyakorlati feladat kipróbálása során a tanóra kutatás módszerét alkalmaztuk. Az alkalmazott eszközöknek óriási előnye, hogy a tanulók önállóan és csoportosan is tudták alkalmazni. Megtanultuk az metszet készítés fortélyait és a metszet gyűjtemény használatát. A csoportmunka során a tanulók megtanulták a különböző feladatok elosztását és a hatékony információ továbbadását is. A készülékekkel a digitális kompetenciákat is tudtuk fejleszteni, mert alkalmasak önálló képgyűjtemény készítésre és a digitális eszközökhöz történő hozzákapcsoláshoz.

A digitális, technológiai ismeretek elsajátítása fontos mert felkészíti a őket a jövő munkaerő-piacára, ahol a technológiai ismeretek elengedhetetlenek. A mezőgazdaságban ezeket az ismereteket a diákok hasznosíthatják, például saját tervezésű eszközök és alkatrészek gyártásával, automatizált rendszerek tervezésével és adatelemezéssel. Emellett segíthetnek a fenntartható megoldások kidolgozásában, hatékonyabb termelésben és környezetvédelmi törekvésekben. A technológiai innováció és a digitális készségek megszerzése elősegíti a fiatalokat a mezőgazdasági iparban való sikeresség elérésben és a jövőbeli kihívásokra való felkészülésükben. Valamennyi eszköz segíti a játékosan tanulást. Ezekkel az eszközökkel az alapismeretet sajátították el ebben az időszakban, a következő tanévtől ezekre az alapokra tudunk már építeni.

Az iskolai oktatásban a komplex fejlesztésre összpontosítottunk, hogy testi, lelki és szociális értelemben is egészséges emberekké váljanak. Az eszközök használata a 9-13. évfolyamon a technikum és 9-11. évfolyamon a szakképző területén biztosított. A technikumi osztályokban az érettségire,  ágazati – szakmai vizsgára és továbbtanulás erősítésére. A szakképző évfolyamokon az ágazati és szakmai vizsgára való felkészítésre valamint az érettségi letételére való ösztönzés volt a cél. Pályaorientációs foglalkozások keretében Bárczay-nap, Szakmakóstoló tábor szervezésénél a kisiskolások és szüleinek bevonását céloztuk meg.

 

 

Copyright © 2025. AMSZI -

Powered by PressBook Green WordPress theme